|
|||||||||||
|
|||||||||||
|
|
||||||||||
DEEL 4 Vakantie Noordkaap.
Het is nu vrijdag 25 juli 2003. We zijn nu op de SUPERFAST 7 . Dit is een veerboot van SUPPERFAST FERRIES die in 22 uur van Hanko (Finland) naar Rostock (Duitsland) vaart. We zijn van Multia de weg 58 verder naar het zuiden gevold. Bij Keuruu zijn we weg 23 opgereden richting Virrat na een paar kilometer zijn we links de weg 348 opgereden om bij Vilppula weg 344 in te slaan bij Ruhala zijn we een stuk weg 66 te gevolgd om daarna de weg 338 te volgen bij Kämmennieml hebben we een oude brug bekeken. Deze brug was voor het leven gebouwd.(dit stond op de burg)
De caravans en de campers moesten als eerste aan boord.
Hier staan we in de ferry op het autodek.
We gingen regelmatig even kijken. Soms was hij rustig maar hij kon soms ook behoorlijk janken, wat je van verren kon horen. De andere dag is hij de hele dag bij ons gebleven. Ik ben nu weer thuis als ik met het laatste stuk van mijn vakantie Noordkaap verslag bezig ben.
We hebben in
totaal 7737 km gereden. Van Rostock de A19 en dan de E22 richting Hamburg. Bij afslag 11 zijn we weg 101 richting Neukloster op gereden. In Neukloster hebben we op de camping gestaan. De volgende dag hebben we weg 101 verder vervolgd tot weg 192 richting Wismar en daarna zijn we de E22 weer opgereden richting Lübeck. Vlak voor Lübeck houdt de snelweg op en moeten we de oude route volgen, weg 104. Hier zijn we 11 jaar geleden ook over gereden. Toen was er nog geen sprake van snelwegen. De muur was toen net plat. Je kon trouwens nog steeds zien waar de grensovergang was van West naar Oost Duitsland. Hier ging het ook niet zo snel meer. Het was al aardig druk en hoe dichter we bij Lübeck kwamen, hoe langzamer het ging. Op het laatst reden we in een Stop en Go file zoals de Duitsers dat noemen. Na Lübeck kwamen we weer op de snelweg A1 richting Hamburg. Na Hamburg nog steeds de A1 en na Bremen de A28, dan bij de grens de A7 richting Groningen waar we door weg werkzaamheden helemaal via de noorderringweg om Groningen moesten rijden. Hierna de A7 weer vervolgd naar Heerenveen en dan de A32 naar Akkrum.
Ik heb nog nu toe alleen over hoe en waar we gereden hebben geschreven, maar nog niets over de vakantie landen geschreven en aparte gebeurtenissen zelf. Finland is een mooi land maar ook veel bossen. Persoonlijk vond ik Lapland (dit is het noordelijkste gedeelte van Noorwegen, Finland en Zweden) mooier. De mensen waren er ook wat vriendelijker wat in het zuiden een stuk minder was. Als ik naar de hoeveelheid Finse caravans kijk, vind ik in verhouding dat er weinig campings zijn. In Lapland hadden we niets te klagen wat campings betreft maar in het meren gebied in het zuiden dus was het aanbod een stuk minder. Wat het weer betreft konden we het niet mooier krijgen. Op een paar dagen na dat we een onweersbui hebben gehad is het bijna elke dag zo’n 30 graden geweest. Alleen in het begin van de vakantie toen we naar het noorden reden hebben we drie dagen regen gehad en wel in de buurt van Stockholm. De dag dat we aankwamen regende het en de twee dagen er na hebben we nog wat buien gehad. Maar dat was niet zo erg want we reden toch lange stukken om snel naar het noorden te komen. Aan de Noordkaap heb ik mij ook niet verveeld.
Copyright (c) 2005 RT- WEB desig. All rights reserved. |