Koppelingskabel
About MyselfMijn BX-enBX TechniekRT-WEBVakantie's

 

Tips 
Versnellingbak 
Onderhoud 
Motor 
Dashboard 

 

[versn.bakolie][Drukgroep][Kilometerkabel][Koppelingskabel]


Een kapotte koppelingskabel dit kan ieder overkomen.

klik op de foto voor vergroting

Boven nieuwe kabel onder de oude kabel.

Klik op de foto voor vergroting

Dit is een turbo diesel wat inhoud dat de kabel afwijk van de gewone diesel en de 16 / 19 benzine modellen.

Verwijder de accu en de lucht inlaat buizen van de turbo.

Draai de voorkant van de koppelingskabel de twee moeren los met sleutel 13 en 10.

Verwijder de klip die de kabel op zijn plaats houdt deze zit onder de accu op de versnellingsbak.

Onder het dashboard vind je de koppeling pedaal. Trek deze naar je toe en druk met een lange schroevendraaier de lus van de haak van de pedaal.
Let op de pijl.

Als de lus los ligt ga dan onder de motorkap de ingang opzoeken en druk dan de binnenkabel omhoog. Zie foto onder er zit namelijk een sleuf waar de binnenkabel doorloopt maar deze sleuf is te smal om de lus er door te laten. Door de kabel omhoog te drukken kom je boven de gleuf uit en druk dan de kabel wat naar de zijkant en dan kan de kabel met de lus naar de motorruimte getrokken worden.

Met het monteren gaat het net zo eerst de lus wat aan de zijkant er in drukken dan de kabel omhoog duwen dan in de gleuf leggen dan onder het dashboard de lus weer om de haak leggen.
Zie foto´s hier onder hoe het er uit ziet.

Draai dan de twee moeren weer aan tot de gewenste stand van koppelingspedaal.
Stellen doe je zo.
Zet de versnelling in zij

Succes met de klus.

Top

[Previous][Up]

Copyright (c) 2005 RT- WEB design. All rights reserved.
Update 03-10-2009

roel@citroenbx.nl